بازارسازی / بازاریابی / فروش / رسانه های اجتماعی / تحقیق و توسعه

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

راهکارهای جامع و عملی نفوذ و فروش سازمانی ۲

در قسمت اول این مقاله ماهیت بازار سازمانی و ویژگیهای این بازار را برای شما عزیزان توضیح دادم و در ادامه ابزارهای فروش و اصول برقراری ارتباط تا نفوذ به سازمانها را بررسی میکنیم. 

اطلاع از رفتارهای خرید و نحوه انجام فرآیند خرید یک سازمان از مهمترین اطلاعاتی هست که تیمهای بازاریابی و فروش باید کسب کنند تا بتوانند با این اطلاعات و از ابزارهای موجود در فروش و بازارسازی استفاده موثری انجام دهند.

فرایند سازمانها برای خرید محصولات چگونه است؟

در مقاله قبلی در مورد تیمهای موجود در سازمانها صحبت کردیم ، در سازمانها با توجه به اندازه سازمان درخواست تهیه کالا از تیمهای فنی و پشتیبانی صادر میشود ، در این درخواستها مواردی مثل نوع کالا ، برندهای مورد تایید سازمان ، خدمات همراه کالا ، گارانتی و خدمات آموزشی ذکر میگردد .

درخواستهای صادره از بخشهای فنی و پشتیبانی پس از بررسی مدیریت بالا دستی تامین اعتبار شده و به بخش بازرگانی یا تدارکات ارجاع میگردد.

بخش بازرگانی و تدارکات پروسه خرید محصول را با توجه به تعداد یا محدوده مالی به روشهای مختلفی راهبری میکند و در نهایت کالاهای مورد درخواست را خریداری کرده و در اختیار واحد درخواست کننده قرار می دهد.


واحدهای بازرگانی و تدارکات یک سازمان چگونه اقدام به خرید کالا میکنند؟ 

۱- ارسال مستقیم درخواست کالا به تامین کنندگان کالا و درخواست پیشنهاد قیمت یا پیش فاکتور رسمی

۲- برگزاری خریدهای کلان توسط مناقصات بصورت محدود 

۳- مراجعه مستقیم به بازار و تهیه کالا از رابطه های ایجاد شده قبلی

۴- برگزاری درخواست در پایگاه رسمی مناقصات و استعلامهای کشوری 


با توجه به متن بالا امیدوارم متوجه شده باشید که بازاریابی و بازارسازی در بخش سازمانی نیازمند ارتباطات قوی در یک سازمان هست و بخشهای فنی و پشتیبانی و همچنین بازرگانی و تدارکات واحدهای مهم در این بخش از بازار هستند و شما با توجه به فعالیت سازمانتان نیازمند اتخاذ روشها و تکنیکهای مختلفی در معرفی محصولات و برقراری ارتباطات هستید و باید با افراد تاثیرگذار یک سازمان ارتباط برقرار کنید!  فکر کنم کمی پیچیده بود ، پس توجه کنید تا معنی این پاراگراف را بخوبی درک کنید.

اگر شما تولید کننده یا تامین کننده و آورنده کالا از کشورهای دیگر هستید یا اگر خدمات خاصی ارایه میکنید باید در مرحله اول با بخشهای فنی و پشتیبانی ارتباط برقرار کنید و محصولات یا خدمات خود را معرفی و ایجاد نیاز کنید، مثلا اگر شرکت شما در زمینه تجهیزات دیجیتال و شبکه فعالیت دارد و محصولات خاصی تولید یا وارد میکنید باید در مرحله اول به بخش انفورماتیک یک سازمان مراجعه کنید یا ارتباط برقرار کنید تا فرصت معرفی محصول یا خدمات خود را ایجاد کنید . 

اگر فعالیت شما در یک لایه پایین تر قرار دارد و محصولات مختلفی را توزیع میکنید نیازمند ارتباط اولیه با بخش بازرگانی هستید تا ماهیت شرکت و امکانات و توانایی سازمان خود را برای تامین و فروش تجهیزات و کالاها اعلام کنید.


در قسمت بعدی این مقاله با ابزارهای مورد نیاز و تکنیکهای نفوذ و فروش سازمانی آشنا خواهیم شد ، ممنون از همراهی شما. 


http://mfrad.blog.ir


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

Google

دریافت

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

راهکارهای جامع و عملی نفوذ و فروش سازمانی

به پر سودترین بخش بازار خوش آمدید.
امروز قصد دارم در مورد بازاریابی و فروش در حیطه سازمانی و مدیریت این بخش از بازار که جزو بازارهای سودآور محسوب میشود برای شما عزیزان بنویسم. 

تعریف بازار سازمانی
بطور کلی این بخش از بازار شامل سازمانهای دولتی ، سازمانها و شرکتهای خصوصی و کارخانجات و واحدهای تولیدی هست که  نیازهای خود از قبیل مواد اولیه و مواد مصرفی و همچنین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را از بازار تهیه و مورد استفاده قرار میدهند ، مصرف کننده محصولات شما در این بخش از بازار کارمندان و کارگران این سازمانها هستند.

چرا این بخش از بازار از اهمیت و سودآوری زیادی برخوردار هست؟
بازار سازمانی به دلیل حجم خرید و امنیت بالا از اهمیت زیادی بین تیم های فروش برخوردار هست ، منظور از حجم خرید تعداد محصولات و گردش مالی بالایی هست که این سازمانها در بازار ایجاد میکنند و پتانسیل رشد چشمگیری برای سازمانهای فروش دارد، ورود به این بخش از بازار میتواند کمک زیادی در رسیدن شما به اهداف فروشتان از قبیل حجم فروش و سودآوری داشته باشد.
همچنین این بخش از بازار امنیت بالایی در تسویه حساب و برگشت پول دارد ، خوب یادم هست سالها پیش یکی از مدیران فروش بالادستی به تیم فروش گوشزد میکرد تا زمانی که تسویه حساب انجام نشده و مشتری پولی پرداخت نکرده شما نمیتوانید ادعا کنید که فروشی انجام دادید، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور این جمله بیشتر از هر زمانی صدق میکند!
خبر بد برای ورود به این بخش از بازار این هست که این بازار از دشواریها و پیچیدگیهای خاصی برخوردار هست. بطور کلی با توجه به بزرگی یک سازمان شما به عنوان تامین کننده یا فروشنده محصولات با تیمهای بازرگانی یا تدارکات ، تیمهای فنی و پشتیبانی و درنهایت با واحدهای مالی تعاملات زیادی دارید.
نگران نباشید در ادامه این سری از مقالات با روشهای فروش و ارتباط با این واحدها آشنا خواهید شد.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

نکته طلایی در بازارسازی محتوایی

Content marketing


⬛️ بازاریابی می تواند از شما یک ستاره راک بسازد، ولی بازاریابی محتوا به دنیا نشان خواهد داد که شما منحصربه فرد هستید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

مستند من بولت هستم


اگه فکر میکنید نیاز به تحول دارید، اگه فکر میکنید کم کار و کم تلاش هستید، اگه فکر میکنید که باید زندگیتون رو تغییر بدید، پیشنهاد میکنم فیلم سینمایی - مستند "من بولت هستم" رو دانلود و تماشا کنید

یک فیلم سینمایی - مستند بسیار عالی با حجم 900 مگابایت هست. 

دانلود فیلم I Am Bolt 2016 

این فیلم دوبله فارسی هست.

لطفا بعد از تماشای فیلم نقطه نظرهای خودتون رو برای رشد دوستان ارسال کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

خلاقیت در تولید و بازارسازی

از دیدگاه عموم:

چیزی تولید کنیم که مغازه ها بخرن

تخفیف میزاریم، چکی هم میدیم

 

 

اما کار اصولی:

یه بند کفش هم که تولید میکنی طوری تبلیغ کن که همه آرزوی داشتن اونو داشته باشن.

 

پیشنهاد میکنم فایل زیر رو جتما ببینید

 

 


مدت زمان: 36 ثانیه 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد فتحی راد