بازارسازی / بازاریابی / فروش / رسانه های اجتماعی / تحقیق و توسعه

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

تمرین درس روشهای نوین قیمت گذاری , دکتر حمیدرضا اسماعیل خو

موضوع تمرین: نوع قیمت گذاری محصولات ما

با سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز ، باتوجه به نوع فروش سنتی از روشهای قیمت گذاری الکترونیکی استفاده نمیگردد ، ولی توضیحاتی پیرامون چالشهای قیمتگذاری پیش رو در بازار و حوزه فعالیتی خدمتتون عرض میکنم.


با توجه به اینکه حوزه فعالیت تجاری ما در بازار IT هست مولفه‌ و چالشهای بسیار زیادی در نحوه قیمتگذاری محصولات و خدمات ما دخیل هست که خدمتتون عرض میکنم


اولین و  مهمترین چالش قیمت ارزهای دلار و درهم هست که به روز و ساعت در قیمتگذاری تاثیر میگذارند

دومین چالش هوشمندی و به روز بودن مصرف کننده های کالا end-users و مشتریهای بازار " کانال فروش" هست که بخوبی از ابزارهای قیمت یابی و فروشگاه های اینترنتی استفاده میکنند و قیمت محصولات میانی بازار که اغلب شامل نوت بوکها ، تبلتها هست استخراج میکنند و با توجه به این اطلاعات خرید میکنند .

سومین چالش در بازار آی تی مربوط به کسبه و فعالان این بازار هست که اکثرا از جمعیت جوان کشور هستند و بدون علم و آگاهی قیمت گذاری نادرستی روی محصولات انجام میدهند که بعضا حتی هزینه های ثابت و متغییر کسب و کارشون رو پوشش نمیدهد .

چهارمین چالش پیدایش فروشگاه های اینترنتی مثل دی جی کالا و بامیلو هست که حاشیه سود رو به علت هزینه کمتر نسبت به کسب و کارهای سنتی و دسترسی آسان  کمرنگ کرده است



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

خلاصه درس مبانی قراردادها و چک ، استاد مهران ریاضی


مبانی قراردادها وچک

با عنایت به اینکه چک یک نوع سند تجاری است ابتدا قبل از ورود به مبحث چک و بررسی ماهیت آن لازم میدانم جهت درک بهتر موضوع تعریفی از  سند داشته و اقسام آن را خدمت شما عرض کنم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

تمرین درس بازاریابی دکتر بابک بهبودی

خلاصه درس اصول وتعریف مارکتینگ

  1. علم و فن درک نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتری در بازار هدف
  2.  Aligning the corporate capabilities and resources with them
  3. برای ارائه یک پاسخ ارزشمند
  4. برای دستیابی به یک رابطه پایدار و سود آور بین شرکت و مشتریان آن
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

تمرین درس ملاحظات رفتار مصرف کننده جناب دکتر محمد وکیلی

 لطفا دوستان کلیپ رو چند بار با دقت ببینید و دست کم به 10 مورد از ملاحظات رفتاری در فرآیند تصمیم به خرید مصرف کننده، اشاره کنید. 


انتظار میره به نکاتی فراتر از اون چیزی که در نگاه اول به ذهن افراد عادی می رسه،پی ببرید.


ملاحظات رفتاری مصرف کننده

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد