موضوع تمرین: نوع قیمت گذاری محصولات ما

با سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز ، باتوجه به نوع فروش سنتی از روشهای قیمت گذاری الکترونیکی استفاده نمیگردد ، ولی توضیحاتی پیرامون چالشهای قیمتگذاری پیش رو در بازار و حوزه فعالیتی خدمتتون عرض میکنم.


با توجه به اینکه حوزه فعالیت تجاری ما در بازار IT هست مولفه‌ و چالشهای بسیار زیادی در نحوه قیمتگذاری محصولات و خدمات ما دخیل هست که خدمتتون عرض میکنم


اولین و  مهمترین چالش قیمت ارزهای دلار و درهم هست که به روز و ساعت در قیمتگذاری تاثیر میگذارند

دومین چالش هوشمندی و به روز بودن مصرف کننده های کالا end-users و مشتریهای بازار " کانال فروش" هست که بخوبی از ابزارهای قیمت یابی و فروشگاه های اینترنتی استفاده میکنند و قیمت محصولات میانی بازار که اغلب شامل نوت بوکها ، تبلتها هست استخراج میکنند و با توجه به این اطلاعات خرید میکنند .

سومین چالش در بازار آی تی مربوط به کسبه و فعالان این بازار هست که اکثرا از جمعیت جوان کشور هستند و بدون علم و آگاهی قیمت گذاری نادرستی روی محصولات انجام میدهند که بعضا حتی هزینه های ثابت و متغییر کسب و کارشون رو پوشش نمیدهد .

چهارمین چالش پیدایش فروشگاه های اینترنتی مثل دی جی کالا و بامیلو هست که حاشیه سود رو به علت هزینه کمتر نسبت به کسب و کارهای سنتی و دسترسی آسان  کمرنگ کرده است