بازارسازی / بازاریابی / فروش / رسانه های اجتماعی / تحقیق و توسعه

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

نکاتی برای بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی

۱. سعی کنید در تمام رسانه‌ها نامی یکسان انتخاب کنید. مثلا اگر نام برند شما viva است، بهتر است در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس، لینکدین و تلگرام از نامی یکسان استفاده کنید. برای چک کردن خالی بودن نام در رسانه‌های اجتماعی از سایت namechk.com استفاده کنید.

۲. در ارسال پست تداوم داشته باشید. یکی از ساده‌ترین کارها و در عین حال سخت‌ترین کارها ارسال منظم پست در رسانه‌ها است. مثلا به خودتان قول بدهید هفته‌ای سه پست جدید در هر رسانه قرار دهید.

۳. مطالب یکسان را به تمام رسانه‌ها ارسال نکنید. این موضوع باعث می‌شود مخاطبان تمام رسانه‌های شما را پی‌گیری نکنند، چون احساس می‌کنند کپی یکدیگر هستند.

۴. مطالب آموزشی ارسال کنید. در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید مطالبی آموزشی ارسال کنید. اگر فکر می‌کنید کارتان هیچ ربطی به آموزشی ندارد نکاتی برای خرید بهتر و جلوگیری از ضرر ارسال کنید تا مشتریان به خریداران بهتری تبدیل شوند.

۵. مطالبی برای برندسازی ارسال کنید. برخی از پست‌ها را به افزایش اعتبار خودتان اختصاص دهید. عکس‌هایی از مشتریان بفرستید. مطالبی درباره محل کارتان، خودتان و همکاران بفرستید.

۶. به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید. بسیاری فکر می‌کنند در رسانه‌های اجتماعی کسی دنبال خرید نیست. ولی این طرز فکر اشتباه است. بسیاری از کاربران دوست دارند در رسانه‌های اجتماعی با محصولات خوب و جذاب آشنا شوند و خرید کنند.

۷. بین این سه نوع پست تعادل ایجاد کنید. یعنی به صورتی متناسب به ارسال مطالب آموزشی، مطالب برندسازی و همچنین معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

۸. برای کسانی که شما را فالو می‌کنند مزایایی انحصاری درنظر بگیرید. مثلا کوپن‌های تخفیفی ارائه دهید که فقط دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما می‌بینند. این کوپن را در سایت یا جاهای دیگر منتشر نکنید.

۹. روش‌هایی خلاقانه بیابید تا مخاطبان رسانه شما را درگیر کند و آن‌ها را به ارسال نظر ترغیب کند. مثلا در پیام‌ها از آن‌ها بخواهید نظرشان را درباره موضوعی اعلام کنند.

۱۰. مسابقه برگزار کنید و جوایزی از محصولات خود اهدا کنید. این کار باعث می‌شود افراد از رسانه‌ای مجازی وارد دنیای واقعی کسب‌و‌کار شما شوند و به شما اعتماد کنند.

۱۱. افراد را از رسانه‌های مختلف به سایت خود هدایت کنید. با اینکار بهتر با کسب‌و‌کارتان آشنا می‌شوند و مشتری شما می‌شوند.

۱۲. بازدیدکنندگان سایت را به رسانه‌های اجتماعی هدایت کنید. با این کار حلقه‌ای می‌سازید که بازدیدکنندگان از سایت به رسانه و از رسانه به سایت هدایت می‌شوند و دسترسی شما به آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

مقاله فوق از دوست خوبمون ژان بقوسیان در سایت مدیر سبز می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد

لینکدین و برندسازی شخصی

چه به دنبال شغل جدید باشید و چه نباشید، حصول اطمینان از به روز بودن و حرفه ای به نظر رسیدن پروفایل لینکدین و رزومه ی شما همیشه می تواند فکر خوبی باشد. تجربه نشان داده است هیچ گاه معلوم نیست تا چه زمان می توانید در موقعیت شغلی فعلی تان مشغول باشید.

در ادامه ۹ توصیه ای را از نظر خواهید گذراند که باعث می شوند پروفایل لینکدین و رزومه ی شما قابل توجه تر از دیگران باشد.


linkedin

توصیه های کلیدی برای استفاده موثر از لینکدین برای بازاریابی و برندسازی شخصی

۱- اطلاعات بیش از حد شخصی را کنار بگذارید

در رزومه ی خود از ذکر اطلاعات شخصی تری نظیر تاریخ تولد، قومیت، گرایش های اعتقادی، دلایل ترک شغل قبلی و یا هر اطلاعات غیر ضروری دیگر خودداری کنید.

۲- وقفه های موجود در سابقه ی کاری خود را پر کنید

می توان گفت اغلب ما در سابقه ی کاری مان در مشاغل و موقعیت های مختلف، وقفه های کوتاه یا بلندی داریم. به جای آنکه این وقفه ها را در معرض دید همه قرار دهید، آنها را با فعالیت های داوطلبانه، کارآموزی، و یا هر فعالیت قابل توجه دیگر پر کنید تا باعث نشود این تصور به وجود بیاید که مثلاً ۶ ماه روی کاناپه فقط تلویزیون تماشا کرده اید.

۳- برای نسخه ی الکترونیکی رزومه ی خود از فایل PDF استفاده کنید

اگر نسخه ی الکترونیکی رزومه ی خود را برای کسی می فرستید اطمینان حاصل کنید فرمت فایل آن PDF است نه Word Document یا هر فرمت متنی دیگر. فرمت پی دی اف در تمام رایانه ها به یک شکل به نمایش در می آید، اما فرمت هایی مثل ورد روی رایانه های مختلف ممکن است به اشکال بسیار متفاوتی به نمایش در بیایند.

۴- از اکانت ایمیل موجهی استفاده کنید

از قرار دادن آدرس های غیر موجه ایمیل و یا ایمیل های قدیمی و غیر حرفه ای اجتناب کنید. سعی کنید بر اساس نام خود آدرس موجهی روی یک سرویس دهنده ی قابل اعتماد و شناخته شده بسازید و برای ارتباطات حرفه ای خود از آن استفاده کنید.

۵- حتمالاً املا و دستور زبان رزومه یا پروفایل خود را چند بار چک کنید

این روزها دیگر هر کسی با استفاده از افزونه های مختلف می تواند به راحتی املای صحیح کلمات فارسی و غیر فارسی را بازبینی کند. به این ترتیب دیگر جای هیچ بهانه ای برای غلط های املایی و تایپی روی پروفایل لینکدین یا رزومه ی شما باقی نمی ماند. از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید بعد از خودتان و بررسی نرم افزاری، یک بار دیگر نیز رزومه تان را از این لحاظ چک کند. ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد فتحی راد